Aanbod

Account

  • U kan ook met een gastaccount bestellen. Dan logt u niet in, maar geeft u in uw winkelmandje gewoon uw gegevens in op de pagina 'Verzendingsinformatie' (nadat u op de knop 'Naar de kassa gaan' klikte). Vink zeker ook 'Geen klantaccount aanmaken' aan. Uw gegevens worden dan enkel bij die ene bestelling genoteerd, maar niet bewaard. Klik op 'Verder' om uw bestelling af te ronden.
    U moet voor eventuele volgende bestellingen telkens opnieuw al uw gegevens ingeven.
  • Klik bovenaan rechts op de afbeelding van het mannetje (Mijn account) en meld u aan met uw e-mailadres en wachtwoord. Eenmaal ingelogd kan u al uw persoonlijke gegevens zien en aanpassen indien nodig.
  • Het aanmaken van een account heeft enkele voordelen: 
    • Wij bewaren uw contactgegevens, uw leveringsvoorkeuren en uw gewenste betaalwijze. Zo hoeft u die gegevens niet telkens opnieuw in te geven wanneer u bestelt. Eenmaal ingelogd met uw account (= aanmelden met uw e-mailadres en wachtwoord) verschijnen ze automatisch in uw winkelmandje.
    • U kan meerdere afleveradressen toevoegen en beheren. 
    • U kan uw bestellingen opvolgen, een overzicht raadplegen van al uw vroegere bestellingen en dezelfde producten eenvoudig nogmaals bestellen.
    • Als zakelijke klant kan u met een account een factuur opvragen en printen (nadat uw bestelling verzonden is). 

Algemeen

  • Wij helpen u graag bij het zoeken naar het perfecte product voor u. Aarzel niet om contact met ons op te nemen via de live chat onderaan deze pagina (Stel uw vraag). Bellen of mailen kan ook.

    Bij elk product in een productoverzicht of op een productpagina staat een knop om het toe te voegen aan uw winkelmandje. Als een product niet leverbaar is, dan zal u het niet kunnen toevoegen aan uw winkelmandje.

    Bovenaan elke pagina ziet u uw winkelmandje met het aantal producten erin. Klik erop om de inhoud te zien. Zo kan u uw bestelling altijd nakijken en indien nodig aanpassen.
    Beschikt u over een promocode? Vergeet die dan zeker niet in te geven in uw winkelmandje. 

    Voor een samenvatting van uw bestelling en de totaalprijs, drukt u op 'Ga naar winkelmandje'. Kijk alles goed na voor u naar de kassa gaat. Op de pagina 'Bestelling afronden’ (nadat u op de knop 'Naar de kassa gaan' klikte) kiest u de gewenste verzendingswijze en de betaalwijze. 

  • Klik bovenaan rechts op de afbeelding van het mannetje (Mijn account) en meld u aan met uw e-mailadres en wachtwoord. Eenmaal ingelogd kan u al uw persoonlijke gegevens (zoals uw e-mailadres) aanpassen indien nodig.
  • Uw communicatievoorkeuren past u, net als uw persoonlijke gegevens, eenvoudig aan in uw account. Klik bovenaan rechts op de afbeelding van het mannetje en meld u aan met uw e-mailadres en wachtwoord. 
  • Medibib is bezorgd om uw welzijn en dat wordt weerspiegeld in onze service. We bieden dezelfde service als in de apotheek, aangevuld met het gemak van thuislevering en 24/7 bereikbaarheid.

    • Erkende online apotheek
    • Erkende SafeShop.be webshop
    • Professioneel advies
    • 24/7 beschikbaar
    • Meer dan 500 topmerken, in totaal ruim 45.000 vrij verkoopbare producten
    • Scherpe prijzen en maandelijkse promoties
    • Discrete verpakking
    • Verzending naar België, Nederland, Luxemburg, Frankrijk en Duitsland
    • Snelle levering aan huis of in een afhaalpunt in uw buurt
    • Gratis verzending vanaf € 29 naar een afhaalpunt in België of Nederland
    Aarzel niet om ons te contacteren met een vraag of feedback. Dat kan telefonisch op het nummer +32 2 240 73 23, via e-mail naar klantenservice@medibib.be of via de live chat onderaan deze pagina.
  • Medibib is een Belgische online apotheek met gecentraliseerde en betrouwbare productinformatie, gemakkelijk toegankelijk voor alle patiënten. Medibib maakt deel uit van Apotheek Hildegard (BE-1140 Evere) die ook een eigen productielabo heeft voor homeopathische producten en een eigen gamma aminozuren en liposomale producten.

    Bij Medibib kan u 24 uur op 24 en 7 dagen op 7 terecht voor het online bestellen van uw favoriete farma- en gezondheidsproducten. Dankzij het deskundig advies van onze professionele apothekers en apotheekassistenten kan u met de juiste informatie in alle vertrouwen uw bestelling plaatsen.

Bestellen

  • Beschikt u over een promocode? Vergeet die dan zeker niet in te geven in uw winkelmandje. Er is daarvoor een veld voorzien. Als u het correct doet, verschijnt er een bevestiging en wordt de korting onmiddellijk verrekend. U moet zeker ook op het groene vinkje drukken ter validatie van de code. 

    Promocodes gelden niet op geneesmiddelen.
    Er is slecht één promocode per bestelling toegestaan.
  • Producten kiezen en promocode toevoegen

    Zoek het gewenste product
    Wij helpen u graag bij het zoeken naar het perfecte product voor u. Aarzel niet om contact met ons op te nemen via de live chat onderaan deze pagina (Stel uw vraag). Bellen of mailen kan ook.
    Leg een product in uw winkelmandje
    Bij elk product in een productoverzicht of op een productpagina staat een knop om het toe te voegen aan uw winkelmandje. Als een product niet leverbaar is, dan zal u het niet kunnen toevoegen aan uw winkelmandje.
    Bovenaan elke pagina ziet u uw winkelmandje met het aantal producten erin. Klik erop om de inhoud te zien. Zo kan u uw bestelling altijd nakijken en indien nodig aanpassen.
    Winkelmandje wijzigen
    Wilt u de inhoud van uw winkelmandje graag wijzigen? Een gekozen product verwijderen of het aantal stuks van een product verhogen of verlagen? Dat kan eenvoudig door resp. op het kruisje of de pijltjes naast het product in uw winkelmandje te klikken.
    Promocode toevoegen?
    Beschikt u over een promocode? Vergeet die dan zeker niet in te geven in uw winkelmandje. Er is daarvoor een veld voorzien. Als u het correct doet, verschijnt er een bevestiging en wordt de korting onmiddellijk verrekend.
    Promocodes gelden niet op geneesmiddelen.
    Er is slecht één promocode per bestelling toegestaan.
    Overzicht & betalen
    Voor een samenvatting van uw bestelling en de totaalprijs, drukt u op 'Ga naar winkelmandje'. Kijk alles goed na voor u naar de kassa gaat. Op de pagina 'Bestelling afronden’ (nadat u op de knop 'Naar de kassa gaan' klikte) kiest u de gewenste verzendingswijze en de betaalwijze. Lees meer.

  • Als uw bestelling correct afgerond is, krijgt u meteen een bevestiging van ons via mail. Is dat niet het geval, kijk dan even na of uw e-mailadres juist ingegeven is.
    Check zeker ook uw spamfolder. Het kan zijn dat de bevestigingsmail daar is terechtgekomen.
    Nog steeds geen bevestiging? Neem dan contact op met onze klantendienst via de live chat, telefoon +32 2 240 73 23 of mail naar klantenservice@medibib.be
  • Als uw bestelling correct afgerond is, krijgt u meteen een bevestiging van ons via mail. Is dat niet het geval, kijk dan even na of uw e-mailadres juist ingegeven is.

    Check zeker ook uw spamfolder. Het kan zijn dat de bevestigingsmail daar is terechtgekomen.
    Nog steeds geen bevestiging? Neem dan contact op met onze klantendienst via de live chat, telefoon +32 2 240 73 23 of mail naar klantenservice@medibib.be
  • Ja. U kan ook met een gastaccount bestellen. Dan logt u niet in, maar geeft u in uw winkelmandje gewoon uw gegevens in op de pagina 'Verzendingsinformatie' (nadat u op de knop 'Naar de kassa gaan' klikte). Vink zeker ook 'Geen klantaccount aanmaken' aan. Uw gegevens worden dan enkel bij die ene bestelling genoteerd, maar niet bewaard. Klik op 'Verder' om uw bestelling af te ronden.
    U moet voor eventuele volgende bestellingen wel telkens opnieuw al uw gegevens ingeven.
  • Jazeker. U kan bij elke bestelling kiezen waar u ze wilt laten leveren. Bij u thuis, bij de buren, in een afhaalpunt naar keuze, op uw werk, ... Geef het afleveradres in op de pagina 'Bestelling afronden’ in uw winkelmandje.

    In uw account kan u meerdere afleveradressen beheren. 
  • Als u ingelogd bent met uw Medibib-account kan u producten uit vorige bestellingen selecteren, ze toevoegen aan uw winkelmandje en een nieuwe bestelling plaatsen.
  • Eigenlijk niet, neen. Medibib is een online apotheek, een webshop dus.
    Online bestellen heeft heel wat voordelen: het is altijd duidelijk wat u precies bestelde, de betaling verloopt vlot en , toch wel belangrijk, uw pakket wordt automatisch opgevolgd zodra het bij ons vertrekt en tot aan de levering bij u thuis of in een afhaalpunt. 
  • In deze stap van het bestelproces (Ga naar winkelmandje) krijgt u een overzicht van uw bestelling. De prijs (eindtotaal) die getoond wordt in de samenvatting, is finaal. U komt dus niet voor verrassingen te staan bij de betaling. Kijk alles goed na voor u naar de kassa gaat.
    Op de pagina 'Bestelling afronden’ kiest of bevestigt u de gewenste verzendingswijze en de betaalwijze.
    Medibib biedt volgende betaalmogelijkheden aan:

    • iDeal
    • Bancontact
    • ING Home'Pay
    • KBC/CBC
    • Belfius
    • Creditcard
    • Overschrijving (duurt 2 tot 3 dagen alvorens de betaling is gevalideerd) 

    U wordt in de meeste gevallen doorverwezen naar een betalingsscherm van onze PSP (Payment Service Provider) Mollie. Volg daar de verdere stappen om de betaling uit te voeren. 
    Bij betaling via overschrijving krijgt u een e-mail met de nodige betalingsgegevens.
  • Zodra wij uw betaling of een bevestiging van betaling ontvangen, beginnen wij met uiterste zorg uw bestelling te verwerken.
    Om u te beschermen, controleren onze apothekers uw bestelling op een aantal punten: Mogen de bestelde producten geleverd worden? Kan een combinatie van de bestelde producten ongewenste effecten of interacties opwekken? Enz...

    Uw producten worden in een ondoorzichtige, verzegelde verpakking verzonden. Zodra de koerierdienst uw pakketje komt ophalen, krijgt u daarvan een melding via e-mail. Met behulp van Track & Trace kan u uw bestelling volgen.

    Ding dong! Er wordt gebeld. Uw pakje is aangekomen. 
    Koos u voor levering in een afhaalpunt, dan ontvangt u een bericht via e-mail of sms met de melding dat uw pakketje klaarligt.

    U kan tijdens het volledige bestelproces bij ons terecht met uw al vragen. Neem gerust contact op. Meer informatie over de levering vindt u alvast hier.

  • De meeste producten op Medibib.be kunnen geleverd worden op een adres in België, Nederland, Luxemburg, Frankrijk of Duitsland. Er zijn enkele uitzonderingen:
    • Geneesmiddelen die aan een voorschrift onderworpen zijn, diergeneesmiddelen, producten die gekoeld bewaard moeten worden en zuurstof mogen niet online gekocht/verkocht worden. Die producten staan op Medibib.be louter ter informatie!
    • Sommige geneesmiddelen die niet aan een voorschrift onderworpen zijn, versturen wij niet naar landen buiten België omwille van de plaatselijke wetgeving.
    • Indien de website het per vergissing toch toelaat om een niet-leverbaar product te bestellen, laten wij u zo snel mogelijk weten dat wij uw bestelling niet zullen kunnen leveren. Dat kan bijvoorbeeld ook gebeuren als producten niet langer in de handel te verkrijgen zijn.
    • Alle prijzen zijn inclusief BTW en taksen. Wel kunnen er bovenop de aankoopprijs verzendkosten aangerekend worden. In dat geval melden we dat altijd voordat u uw aankoop definitief plaatst.
    • Producten kunnen tijdelijk niet in voorraad zijn. Dat wordt getoond door middel van een oranje winkelmandje. Het kan gebeuren dat die producten niet meer terug in voorraad komen. Dat laten we u dan weten.
    Ontdek ons gamma

Levering

  • Als u ingelogd bent met uw Medibib-account, waarin u aangaf dat u een zakelijke klant bent, kan u zelf de factuur afprinten zodra de producten verzonden zijn.

  • Zodra het pakket bij ons vertrokken is en het via de transporteur naar u toe komt, krijgt u een aantal mails om uw pakket te volgen. Daarin wordt de geschatte levertijd (dag en uur) meegegeven en een tracking code. Met behulp van Track & Trace kan u uw bestelling volgen.
  • Als de transporteur een pakket niet kan leveren omdat het adres niet correct is, kan dat verschillende gevolgen hebben:
    • U krijgt van de transporteur de vraag om uw gegevens aan te passen. Het pakketje wordt dan opnieuw aangeboden op het juiste adres.
    • Uw pakket gaat naar een afhaalpunt in de buurt. De transporteur laat u dat dan weten zodat u uw levering daar kan gaan oppikken. 
    • Het pakket wordt retour gezonden naar ons. Wij nemen dan contact met u op. 
    Voor meer info contacteert u best onze klantendienst op het nummer +32 2 240 73 23 of via e-mail naar klantenservice@medibib.be.
  • Wilt u na het afronden van uw bestelling het afleveradres nog veranderen, neem dan zo snel mogelijk contact op met onze klantendienst. Bel +32 2 240 73 23 of mail naar klantenservice@medibib.be. 
  • Als u voor thuislevering koos en uw pakket had ondertussen al geleverd moeten zijn, dan probeert u best informatie te verkrijgen bij de transporteur, via zijn website en met de Track & Trace code die u ontving. 
    Het gebeurt wel eens dat leveringen vertraging oplopen. Meestal komt het vanzelf goed.
    Als wij van de transporteur te horen krijgen dat er vertraging is op uw levering, proberen we u daarvan zo snel mogelijk te verwittigen. U mag ook altijd zelf contact opnemen met onze klantenservice (klantenservice@medibib.be).
    Tip: Soms worden pakjes afgeleverd bij de buren of in de buurt van uw huis. Een kleine zoektocht lost het probleem misschien al op.  
  • We proberen elke bestelling zo goed mogelijk in te pakken om schade aan de producten te voorkomen. Jammer genoeg loopt het soms toch mis. U neemt dan best contact op met onze klantendienst op het nummer +32 2 240 73 23 of via e-mail naar klantenservice@medibib.be.
  • We houden u op de hoogte

    Medibib heeft een eigen communicatiesysteem om u op de hoogte te houden van uw levering.
    • Gereed voor verzending - Zodra uw pakket is ingepakt en klaar is voor verzending, krijgt u een mail van ons. Indien mogelijk geven we op dat moment al een geschatte levertijd mee.
    • Onderweg - Zodra uw pakket is aanvaard door de transporteur, krijgt u weer een mail van ons. Normaal gezien geven we u dan de geschatte levertijd door.
    • Vertraging - Als we van de transporteur te horen krijgen dat er vertraging is op uw levering, proberen we u daarvan zo snel mogelijk te verwittigen. (Deze mail sturen we uiteraard liever niet.)
    • Klaar voor pick-up of bezorgd - U krijgt een melding van ons als uw pakket klaar ligt om op te halen in het door u gekozen afhaalpunt of als het door de transporteur bezorgd werd bij u thuis. In dat laatste geval dient deze mail meteen als extra controle (het pakket zou inderdaad geleverd moeten zijn).

    Niet thuis bij levering?

  • Zodra uw pakket is ingepakt en klaar is voor verzending, krijgt u een mail van ons. Indien mogelijk geven we op dat moment al een geschatte levertijd mee.
    We streven ernaar om zoveel mogelijk bestellingen de volgende dag te leveren.
    Onze algemene regel is: voor 15 uur besteld op een werkdag, volgende werkdag in huis. Dat geldt voor België, Nederland en Luxemburg. Voor leveringen in Frankrijk en Duitsland rekent u best een dag extra.
    Als we van de transporteur te horen krijgen dat er vertraging is op uw levering, proberen we u daarvan zo snel mogelijk te verwittigen.
  • Bent u niet thuis op het moment van de levering, dan laat de chauffeur een bericht achter en wordt uw pakket naar een afhaalpunt of postkantoor gebracht. Meestal kan u het pakket vanaf de volgende dag daar gaan afhalen.
    Gebruikt u een app van de transporteur, dan kan u op die manier uw leveringsvoorkeuren doorgeven.

    Flexibele levering met Predict van DPD

    DPD informeert u op voorhand per sms of e-mail over de dag van levering van uw pakket. Komt die dag niet goed uit voor u? Geen probleem. U kan uw levering tot 6 werkdagen uitstellen.
    Op de dag zelf wordt u per sms of e-mail geïnformeerd over het tijdvak van 1 uur waarin uw pakket zal aankomen.

    Thuislevering - Was u niet thuis toen de DPD chauffeur langskwam?

    Geen probleem. Uw pakket wordt naar een DPD Pickup parcelshop in uw buurt gebracht. U bepaalt dan zelf wanneer u het gaat ophalen (binnen de 7 dagen). 
    De DPD chauffeur laat een bericht achter in uw brievenbus met vermelding van het adres van de Pickup parcelshop en het tijdstip vanaf wanneer u het pakket kan ophalen. U krijgt van DPD ook een e-mailbericht zodra het pakket is aangekomen in de Pickup parcelshop.
    Neem uw identiteitsbewijs mee wanneer u het pakket gaat afhalen. U krijgt 7 dagen tijd om het op te halen, daarna wordt het terug naar de afzender gestuurd.

    Afhalen - DPD Pickup parcelshop

    Pickup is dé oplossing om gemakkelijk pakketten te ontvangen. Met een levering in een Pickup parcelshop kiest u voor de zekerheid om uw pakket te kunnen ophalen wanneer het u uitkomt, dankzij de flexibele openingstijden. Alle DPD Pickup parcelshops zijn minstens van dinsdag tot zaterdag geopend. Met 2.500 Pickup parcelshops in de Benelux, is er altijd een in uw buurt.  

    Kan ik mijn pakket volgen?

    Ja, op  https://www.dpdgroup.com/be/mydpd/my-parcels/search kan u de status van uw pakket nagaan. Het enige wat u nodig hebt is het 14-cijferig pakketnummer. 

    Levering met bpost

    Bpost informeert u op voorhand per sms of e-mail over de dag van levering van uw pakket. Komt die dag niet goed uit voor u? Geen probleem. U kan uw leveringsvoorkeur doorgeven via een link die wordt meegestuurd.
    Op de dag zelf wordt u per sms of e-mail geïnformeerd over het tijdvak van 1 uur waarin uw pakket zal aankomen.
    Via bpost en de link die u werd toegestuurd, kan u uw pakket volgen. Eenmaal uw pakket afgeleverd werd op de gewenste locatie, krijgt u een e-mail ter bevestiging.
    Thuislevering - Was u niet thuis toen de bpost chauffeur langskwam?
    Geen probleem. Uw pakket wordt naar een postkantoor in uw buurt gebracht. U bepaalt dan zelf wanneer u het gaat ophalen.
    Afhalen - Postkantoor
    Vergeet niet om de link die u werd toegestuurd mee te nemen (op papier of op uw smartphone) wanneer u uw pakket gaat afhalen, alsook uw identiteitskaart.
    Kan ik mijn pakket volgen?
    Ja, op bpost.be kan u de status van uw pakket nagaan. Het enige wat u nodig hebt is het pakketnummer.
  • We streven ernaar om zoveel mogelijk bestellingen de volgende dag te leveren.

    Onze algemene regel is: voor 15 uur besteld op een werkdag, volgende werkdag in huis. Dat geldt voor België, Nederland en Luxemburg. Voor leveringen in Frankrijk en Duitsland rekent u best een dag extra.
    Als we van de transporteur te horen krijgen dat er vertraging is op uw levering, proberen we u daarvan zo snel mogelijk te verwittigen.
  • Voor het verzenden van een pakketje naar een adres in België worden volgende verzendingskosten aangerekend:
    • Ordertotaal afhaalpunt < €29 : €4.5
    • Ordertotaal afhaalpunt > €29 : Gratis 
    • Ordertotaal thuislevering < €39 : €5.95
    • Ordertotaal thuislevering ≥ €39 : Gratis 
    Voor het verzenden van een pakketje naar een adres in Nederland worden volgende verzendingskosten aangerekend:
    • Ordertotaal afhaalpunt < €29 : €5.95
    • Ordertotaal afhaalpunt > €29 : Gratis
    • Ordertotaal thuislevering < €39 : €6.75
    • Ordertotaal thuislevering ≥ €39 : Gratis 

    Voor het verzenden van een pakketje naar een adres in Frankrijk worden volgende verzendingskosten aangerekend:

    • Ordertotaal afhaalpunt < €59 : €8.5
    • Ordertotaal afhaalpunt > €59 : Gratis
    • Ordertotaal thuislevering < €69 : €9.85
    • Ordertotaal thuislevering ≥ €69 : Gratis 

    Voor het verzenden van een pakketje naar een adres in Luxemburg worden volgende verzendingskosten aangerekend:

    • Ordertotaal afhaalpunt < €39 : €6.3
    • Ordertotaal afhaalpunt > €39 : Gratis
    • Ordertotaal thuislevering < €49 : €7.5
    • Ordertotaal thuislevering ≥ €49 : Gratis 
    Voor het verzenden van een pakketje naar een adres in Duitsland worden volgende verzendingskosten aangerekend:
    • Ordertotaal afhaalpunt < €59 : €6.2
    • Ordertotaal afhaalpunt > €59 : Gratis
    • Ordertotaal thuislevering < €69 : €6.95
    • Ordertotaal thuislevering ≥ €69 : Gratis 

Na verkoop

  • Heeft u uw bestelling ontvangen? Dan verbreken wij niet alle contact, integendeel. Wij horen namelijk graag van u of alles goed verlopen is. Wat doen we goed? Waar moeten we extra aandacht aan besteden? Uw feedback helpt ons om onze dienstverlening te verbeteren.

    Om de reviews op een eerlijke en betrouwbare manier te verzamelen, werken we samen met KiyOh. Deze onafhankelijke specialist in klantenbeoordelingen zal u uit onze naam contacteren. Ze gaan op een professionele manier te werk zodat valse beoordelingen zoveel mogelijk vermeden worden, en zodat alle beoordelingen getoond worden.

    Alvast bedankt voor uw medewerking!


  • Soms kan u een bestelling nog annuleren. Neem zo snel mogelijk contact op met onze klantendienst. Bel +32 2 240 73 23 of mail naar klantenservice@medibib.be.

    Vóór 15u30 op de dag van uw bestelling kunnen we ze meestal nog tegenhouden. U ontvangt dan een creditnota. 

    Wacht u langer om te annuleren, dan kunnen we uw bestelling niet meer tegenhouden. U zal ze dan zoals gepland ontvangen. Is dat een probleem? Neem dan zeker contact met ons op. 

  • Het is niet leuk om uw pakketje te openen en te ontdekken dat u een beschadigd of verkeerd product ontving. Als u niet tevreden bent, willen wij dat graag zo snel mogelijk rechtzetten.  U heeft recht op een bedenktermijn van 14 dagen. 

    Ook als u simpelweg niet tevreden bent met het geleverde product mag u het terugzenden. U bent niet verplicht om ons de reden op te geven.   

    Uitzonderingen:  - Geneesmiddelen voor menselijk gebruik kunnen niet teruggenomen worden, behalve als ze beschadigd en onbruikbaar zijn. - Artikelen die omwille van de hygiëne niet geruild kunnen worden en waarvan de verpakking is geopend, kunnen niet worden teruggenomen.  Zoals tandenborstels, scheer- , of epileerapparaten. - Verbruiksartikelen zoals voeding en cosmetica, waarvan de verpakking is geopend, kunnen niet worden teruggenomen. - Ook ingewisselde of ingevulde vouchers en tegoedbonnen kunnen niet worden teruggenomen. 

    Met vragen of twijfels over het terugzenden van producten neemt u best contact met ons op. Meer details over uw herroepingsrecht vindt u in de  Algemene voorwaarden. .  Als u goederen terugstuurt, moet dit samen met alle geleverde toebehoren en in de originele verpakking gebeuren. De kosten voor het terugzenden zijn normaal gezien voor uw rekening.

    Vraag steeds uw retourzending aan via ons. Zend gewoon een mail naar klantenservice@medibib.be en we laten je weten onder welke voorwaarde een retour kan geregeld worden. 
  • Ook als u misschien ontevreden bent, helpen we u graag verder

    Medibib is bezorgd om uw welzijn. Daarom streven we ernaar u altijd de beste service te bieden. Toch kan het gebeuren dat we u teleurstellen. Dan bieden we u in de eerste plaats onze oprechte excuses aan en zetten we de gemaakte fout graag zo snel mogelijk recht.

    We hopen natuurlijk dat al onze klanten steeds 100% tevreden zijn. Hebt u toch een klacht over een van onze diensten, laat het ons dan zeker weten door een mailtje te sturen naar klantenservice@medibib.be. We doen er alles aan om uw vraag binnen de zeven dagen te onderzoeken en te beantwoorden.

    Moesten we er samen niet uitkomen, dan kan u ook terecht bij SafeShops.be. Als zij uw klacht ontvankelijk verklaren, zullen ze optreden als bemiddelaar tussen u, de consument, en ons, Medibib. Enkel klachten die formeel worden ingediend via https://www.safeshops.be/nl/consumers-complaints/ , worden mogelijk behandeld. 

    Op alle overeenkomsten die we afsluiten met onze klanten, ongeacht hun woonplaats, is uitsluitend het Belgische recht van toepassing en bij geschillen zijn enkel de bevoegde Belgische rechtbanken bevoegd. Indien om redenen van internationaal recht toch een ander recht van toepassing is, zal bij de interpretatie van onze huidige algemene voorwaarden in de eerste plaats teruggegrepen worden naar de Belgische Wet Marktpraktijken en Consumentenbescherming.

    Bij buitengerechtelijke regeling van een consumentengeschil is de Consumentenombudsdienst van de FOD Economie bevoegd. Deze zal een aanvraag tot buitengerechtelijke regeling van een consumentengeschil ofwel zelf behandelen ofwel doorsturen naar een gekwalificeerde entiteit. U kan de Consumentenombudsdienst bereiken via deze link: https://www.consumentenombudsdienst.be/nl.

    De Consumentenombudsdienst zal een eventuele klacht pas ontvankelijk verklaren als u eerst geprobeerd hebt rechtstreeks met ons een oplossing voor het probleem te vinden.

    Bij geschillen met een grensoverschrijdend karakter kan u bovendien een beroep doen op het Online Dispute Resolution platform van de Europese Unie (de Europese Geschillencommissie) via deze link: http://ec.europa.eu/odr


    Vergunningsnummer (APB-nummer): 211406

Veiligheid

  • Klik bovenaan rechts op de afbeelding van het mannetje (Mijn account) en druk op Aanmelden. Op de volgende pagina kiest u 'Ik ben mijn wachtwoord vergeten' en dan kan u uw wachtwoord resetten. 
    Lukt het niet? Neem dan gerust contact op met onze klantendienst. Bel +32 2 240 73 23 of mail naar klantenservice@medibib.be.
  • U mag gerust zijn. Medibib is een online apotheek gelinkt aan Apotheek Hildegard, H Conscienselaan 113 1140 Evere, waar enkel professionele apothekers en ervaren apotheekassistenten werken. We worden jaarlijks gecontroleerd door SafeShops.be en staan ook onder controle van het FAGG.
  • SafeShops.be

    Achter Medibib staat een ploeg van ervaren mensen. Bovendien zijn onze werkmethodes zeer betrouwbaar. Een bewijs daarvan is het SafeShops.be label dat Medibib behaalde: De beste garantie voor klanten qua veiligheid en kwaliteit van online aankopen.
    SafeShops.be certificeert enkel webshops die zich houden aan hun principes. Dat wil zeggen dat wij:

    • Respect hebben voor uw bedenktermijn
    • Correcte informatie over betalingsprocedure en levering geven
    • Voldoen aan de garantievoorwaarden
    • Beschikken over een duidelijke klachtenprocedure
    • Respect voor uw privacy tonen
    • Duidelijk contactinformatie vermelden
    • Correcte prijsaanduidingen weergeven
    Lees meer op SafeShops.be.
  • SSL

    Secure Sockets Layer (SSL) is een protocol dat communicatie op het internet beveiligt. Het protocol zorgt er enerzijds voor dat de gebruiker de server kan controleren. Anderzijds wordt de communicatie tussen de gebruiker en de server versleuteld zodat niemand kan meelezen.

    Medibib maakt gebruik van SSL, herkenbaar aan het groene slotje: SSL Medibib

  • Federaal Agentschap voor Geneesmiddelen en Gezondheidsproducten

    Medibib is genotifieerd bij het Federaal Agentschap voor Geneesmiddelen en Gezondheidsproducten (FAGG). Dit orgaan werd door de overheid aangesteld om onder andere controle uit te oefenen op de Belgische online apotheken.