Gecertifieerde online apotheek
Gratis parcelshop levering boven €29
9,1
Klantenbeoordeling
Beveiligde betaling, ook bankoverschrijving
Advies & informatie

Wie is Medibib? 

Medibib is een Belgische online apotheek met gecentraliseerde en betrouwbare productinformatie, gemakkelijk toegankelijk voor alle patiënten. Medibib maakt deel uit van Apotheek Hildegard (BE-1140 Evere) die ook een eigen productielabo heeft voor homeopathische producten en een eigen gamma aminozuren en liposomale producten.

Bij Medibib kan u 24 uur op 24 en 7 dagen op 7 terecht voor het online bestellen van uw favoriete farma- en gezondheidsproducten. Dankzij het deskundig advies van onze professionele apothekers en apotheekassistenten kan u met de juiste informatie in alle vertrouwen uw bestelling plaatsen.

Waarom Medibib?

Medibib is bezorgd om uw welzijn en dat wordt weerspiegeld in onze service. We bieden dezelfde service als in de apotheek, aangevuld met het gemak van thuislevering en 24/7 bereikbaarheid.

  • Erkende online apotheek
  • Erkende SafeShop.be webshop
  • Professioneel advies
  • 24/7 beschikbaar
  • Meer dan 500 topmerken, in totaal ruim 45.000 vrij verkoopbare producten
  • Scherpe prijzen en maandelijkse promoties
  • Discrete verpakking
  • Verzending naar België, Nederland, Luxemburg, Frankrijk en Duitsland
  • Snelle levering aan huis of in een afhaalpunt in uw buurt
  • Gratis verzending vanaf € 29 naar een afhaalpunt in België of Nederland
Aarzel niet om ons te contacteren met een vraag of feedback. Dat kan telefonisch op het nummer +32 2 240 73 23, via e-mail naar klantenservice@medibib.be of via de live chat onderaan deze pagina.

Is Medibib een betrouwbare online apotheek?

U mag gerust zijn. Medibib is een online apotheek gelinkt aan Apotheek Hildegard, August De Boeckstraat 45, 1140 Evere, waar enkel professionele apothekers en ervaren apotheekassistenten werken. We worden jaarlijks gecontroleerd door SafeShops.be en staan ook onder controle van het FAGG.

Welke producten kan ik bestellen via Medibib en waar kan ik die laten leveren? 

De meeste producten op Medibib.be kunnen geleverd worden op een adres in België, Nederland, Luxemburg, Frankrijk of Duitsland. Er zijn enkele uitzonderingen:

  • Geneesmiddelen die aan een voorschrift onderworpen zijn, diergeneesmiddelen, producten die gekoeld bewaard moeten worden en zuurstof mogen niet online gekocht/verkocht worden. Die producten staan op Medibib.be louter ter informatie!
  • Sommige geneesmiddelen die niet aan een voorschrift onderworpen zijn, versturen wij niet naar landen buiten België omwille van de plaatselijke wetgeving.
  • Indien de website het per vergissing toch toelaat om een niet-leverbaar product te bestellen, laten wij u zo snel mogelijk weten dat wij uw bestelling niet zullen kunnen leveren. Dat kan bijvoorbeeld ook gebeuren als producten niet langer in de handel te verkrijgen zijn.
  • Alle prijzen zijn inclusief BTW en taksen. Wel kunnen er bovenop de aankoopprijs verzendkosten aangerekend worden. In dat geval melden we dat altijd voordat u uw aankoop definitief plaatst.
  • Producten kunnen tijdelijk niet in voorraad zijn. Dat wordt getoond door middel van een oranje winkelmandje. Het kan gebeuren dat die producten niet meer terug in voorraad komen. Dat laten we u dan weten.

Hoe plaats ik een bestelling?

Wij helpen u graag bij het zoeken naar het perfecte product voor u. Aarzel niet om contact met ons op te nemen via de live chat onderaan deze pagina (Stel uw vraag). Bellen of mailen kan ook.

Bij elk product in een productoverzicht of op een productpagina staat een knop om het toe te voegen aan uw winkelmandje. Als een product niet leverbaar is, dan zal u het niet kunnen toevoegen aan uw winkelmandje.

Bovenaan elke pagina ziet u uw winkelmandje met het aantal producten erin. Klik erop om de inhoud te zien. Zo kan u uw bestelling altijd nakijken en indien nodig aanpassen.
Beschikt u over een promocode? Vergeet die dan zeker niet in te geven in uw winkelmandje. 

Voor een samenvatting van uw bestelling en de totaalprijs, drukt u op 'Ga naar winkelmandje'. Kijk alles goed na voor u naar de kassa gaat. Op de pagina 'Bestelling afronden’ (nadat u op de knop 'Naar de kassa gaan' klikte) kiest u de gewenste verzendingswijze en de betaalwijze. 

Kan ik mijn winkelmandje vullen vanuit een vorige bestelling?

Als u ingelogd bent met uw Medibib-account kan u producten uit vorige bestellingen selecteren, ze toevoegen aan uw winkelmandje en een nieuwe bestelling plaatsen.

Mijn bestelling is afgerond, wat gebeurt er nu?

Zodra wij uw betaling of een bevestiging van betaling ontvangen, beginnen wij met uiterste zorg uw bestelling te verwerken.
Om u te beschermen, controleren onze apothekers uw bestelling op een aantal punten: Mogen de bestelde producten geleverd worden? Kan een combinatie van de bestelde producten ongewenste effecten of interacties opwekken? Enz...

Uw producten worden in een ondoorzichtige, verzegelde verpakking verzonden. Zodra de koerierdienst uw pakketje komt ophalen, krijgt u daarvan een melding via e-mail. Met behulp van Track & Trace kan u uw bestelling volgen.

Ding dong! Er wordt gebeld. Uw pakje is aangekomen. 
Koos u voor levering in een afhaalpunt, dan ontvangt u een bericht via e-mail of sms met de melding dat uw pakketje klaarligt.

U kan tijdens het volledige bestelproces bij ons terecht met uw al vragen. Neem gerust contact op. Meer informatie over de levering vindt u alvast hier.

Wat is de leveringstermijn?

We streven ernaar om zoveel mogelijk bestellingen de volgende dag te leveren.
Onze algemene regel is: voor 15 uur besteld op een werkdag, volgende werkdag in huis. Dat geldt voor België, Nederland en Luxemburg. Voor leveringen in Frankrijk en Duitsland rekent u best een dag extra.
Als we van de transporteur te horen krijgen dat er vertraging is op uw levering, proberen we u daarvan zo snel mogelijk te verwittigen.

Waar vind ik informatie over de producten? 

Op de productpagina's vindt u heel wat informatie. 

Wij helpen u graag bij het zoeken naar het perfecte product voor u. Aarzel niet om contact met ons op te nemen via de live chat onderaan deze pagina (Stel uw vraag). Bellen of mailen kan ook.

Kan ik favoriete producten toevoegen en beheren? 

U kan altijd producten aanduiden als favoriet door op de productpagina op het hartje te drukken (Toevoegen aan verlanglijst). Zo vindt u snel en eenvoudig uw producten terug. 
Door een tweede maal op het hartje te drukken, deactiveert u uw keuze. 

Hoe en wanneer kan ik een factuur krijgen?

Als u ingelogd bent met uw Medibib-account, waarin u aangaf dat u een zakelijke klant bent, kan u zelf de factuur afprinten zodra de producten verzonden zijn.

Ik heb net besteld, maar wens het afleveradres nog te wijzigen. 

Wilt u na het afronden van uw bestelling het afleveradres nog veranderen, neem dan zo snel mogelijk contact op met onze klantendienst. Bel +32 2 240 73 23 of mail naar klantenservice@medibib.be. 

Vóór 15u30 op de dag van uw bestelling kunnen we meestal het afleveradres nog wijzigen. U ontvangt dan een nieuwe tracking code. 

Vraagt u later een adreswijziging aan, dan kunnen we uw bestelling niet meer tegenhouden. Ze wordt dan naar het adres gestuurd dat u online in de bestelling ingaf. Is dat een probleem? Neem dan zeker contact met ons op. 

Ik heb net besteld, maar heb spijt van mijn keuze. Kan ik nog annuleren?

Soms kan u een bestelling nog annuleren. Neem zo snel mogelijk contact op met onze klantendienst. Bel +32 2 240 73 23 of mail naar klantenservice@medibib.be.

Vóór 15u30 op de dag van uw bestelling kunnen we ze meestal nog tegenhouden. U ontvangt dan een creditnota. 

Wacht u langer om te annuleren, dan kunnen we uw bestelling niet meer tegenhouden. U zal ze dan zoals gepland ontvangen. Is dat een probleem? Neem dan zeker contact met ons op. 

Kan ik via telefoon, e-mail of fax bestellen?

Eigenlijk niet, neen. Medibib is een online apotheek, een webshop dus.
Online bestellen heeft heel wat voordelen: het is altijd duidelijk wat u precies bestelde, de betaling verloopt vlot en , toch wel belangrijk, uw pakket wordt automatisch opgevolgd zodra het bij ons vertrekt en tot aan de levering bij u thuis of in een afhaalpunt. 

Hoe gebruik ik mijn promocode?

Beschikt u over een promocode? Vergeet die dan zeker niet in te geven in uw winkelmandje. Er is daarvoor een veld voorzien. Als u het correct doet, verschijnt er een bevestiging en wordt de korting onmiddellijk verrekend.
Promocodes gelden niet op geneesmiddelen.
Er is slecht één promocode per bestelling toegestaan.

Ik wil een product terugsturen. Hoe vraag ik een retourzending aan?

Bent u om een of andere reden niet tevreden met een geleverd product, dan mag u het terugzenden. U heeft recht op een bedenktermijn van 14 dagen. Meer details over uw herroepingsrecht vindt u in de Algemene voorwaarden.
Vraag steeds uw retourzending aan via ons retourformulier.

Met welke betaalmiddelen kan ik betalen?

Lees hier welke betaalmogelijkheden Medibib aanbiedt.

Hoe weet ik of mijn betaling succesvol is verlopen?

Als uw bestelling correct afgerond is, krijgt u meteen een bevestiging van ons via mail. Is dat niet het geval, kijk dan even na of uw e-mailadres juist ingegeven is.
Check zeker ook uw spamfolder. Het kan zijn dat de bevestigingsmail daar is terechtgekomen.
Nog steeds geen bevestiging? Neem dan contact op met onze klantendienst via de live chat, telefoon +32 2 240 73 23 of mail naar klantenservice@medibib.be

Ik heb betaald, hoe weet ik of mijn bestelling correct afgerond is? 

Als uw bestelling correct afgerond is, krijgt u meteen een bevestiging van ons via mail. Is dat niet het geval, kijk dan even na of uw e-mailadres juist ingegeven is.
Check zeker ook uw spamfolder. Het kan zijn dat de bevestigingsmail daar is terechtgekomen.
Nog steeds geen bevestiging? Neem dan contact op met onze klantendienst via de live chat, telefoon +32 2 240 73 23 of mail naar klantenservice@medibib.be

Kan ik laten leveren op een plaats/adres naar keuze?

Jazeker. U kan bij elke bestelling kiezen waar u ze wilt laten leveren. Bij u thuis, bij de buren, in een afhaalpunt naar keuze, op uw werk, ... Geef het afleveradres in op de pagina 'Bestelling afronden’ in uw winkelmandje.

In uw account kan u meerdere afleveradressen beheren. 

Wanneer mag ik mijn pakketje verwachten?

Zodra uw pakket is ingepakt en klaar is voor verzending, krijgt u een mail van ons. Indien mogelijk geven we op dat moment al een geschatte levertijd mee.
We streven ernaar om zoveel mogelijk bestellingen de volgende dag te leveren.
Onze algemene regel is: voor 15 uur besteld op een werkdag, volgende werkdag in huis. Dat geldt voor België, Nederland en Luxemburg. Voor leveringen in Frankrijk en Duitsland rekent u best een dag extra.
Als we van de transporteur te horen krijgen dat er vertraging is op uw levering, proberen we u daarvan zo snel mogelijk te verwittigen.

Hoe weet ik wat de status is van mijn bestelling en waar mijn pakketje zich bevindt?

Zodra het pakket bij ons vertrokken is en het via de transporteur naar u toe komt, krijgt u een aantal mails om uw pakket te volgen. Daarin wordt de geschatte levertijd (dag en uur) meegegeven en een tracking code. Met behulp van Track & Trace kan u uw bestelling volgen.

Wat zijn de leveringskosten?

Alle details over onze verzendingskosten vindt u onderaan de pagina Leveringen.

Wat gebeurt er met mijn pakketje als ik niet thuis ben?

Bent u niet thuis op het moment van de levering, dan laat de chauffeur een bericht achter en wordt uw pakket naar een afhaalpunt of postkantoor gebracht. Meestal kan u het pakket vanaf de volgende dag daar gaan afhalen.
Gebruikt u een app van de transporteur, dan kan u op die manier uw leveringsvoorkeuren doorgeven.
Meer info (per transporteur). 

Mijn pakketje had al geleverd moeten zijn. Wat doe ik?

Als u voor thuislevering koos en uw pakket had ondertussen al geleverd moeten zijn, dan probeert u best informatie te verkrijgen bij de transporteur, via zijn website en met de Track & Trace code die u ontving. 
Het gebeurt wel eens dat leveringen vertraging oplopen. Meestal komt het vanzelf goed.
Als wij van de transporteur te horen krijgen dat er vertraging is op uw levering, proberen we u daarvan zo snel mogelijk te verwittigen. U mag ook altijd zelf contact opnemen met onze klantenservice (klantenservice@medibib.be).
Tip: Soms worden pakjes afgeleverd bij de buren of in de buurt van uw huis. Een kleine zoektocht lost het probleem misschien al op.  

Mijn pakketje is beschadigd. Wat nu?

We proberen elke bestelling zo goed mogelijk in te pakken om schade aan de producten te voorkomen. Jammer genoeg loopt het soms toch mis. U neemt dan best contact op met onze klantendienst op het nummer +32 2 240 73 23 of via e-mail naar klantenservice@medibib.be.

Ik gaf een fout (onbestaand) adres in bij mijn bestelling. Wat gebeurt er nu met mijn pakket?

Als de transporteur een pakket niet kan leveren omdat het adres niet correct is, kan dat verschillende gevolgen hebben:
  • U krijgt van de transporteur de vraag om uw gegevens aan te passen. Het pakketje wordt dan opnieuw aangeboden op het juiste adres.
  • Uw pakket gaat naar een afhaalpunt in de buurt. De transporteur laat u dat dan weten zodat u uw levering daar kan gaan oppikken. 
  • Het pakket wordt retour gezonden naar ons. Wij nemen dan contact met u op. 
Voor meer info contacteert u best onze klantendienst op het nummer +32 2 240 73 23 of via e-mail naar klantenservice@medibib.be.


Waarom moet ik registreren als nieuwe klant en een Medibib-account aanmaken?

Het aanmaken van een account heeft enkele voordelen: 
  • Wij bewaren uw contactgegevens, uw leveringsvoorkeuren en uw gewenste betaalwijze. Zo hoeft u die gegevens niet telkens opnieuw in te geven wanneer u bestelt. Eenmaal ingelogd met uw account (= aanmelden met uw e-mailadres en wachtwoord) verschijnen ze automatisch in uw winkelmandje.
  • U kan meerdere afleveradressen toevoegen en beheren. 
  • U kan uw bestellingen opvolgen, een overzicht raadplegen van al uw vroegere bestellingen en dezelfde producten eenvoudig nogmaals bestellen.
  • Als zakelijke klant kan u met een account een factuur opvragen en printen (nadat uw bestelling verzonden is). 

Kan ik bij Medibib bestellen als ik geen klantaccount heb?

Ja. U kan ook met een gastaccount bestellen. Dan logt u niet in, maar geeft u in uw winkelmandje gewoon uw gegevens in op de pagina 'Verzendingsinformatie' (nadat u op de knop 'Naar de kassa gaan' klikte). Vink zeker ook 'Geen klantaccount aanmaken' aan. Uw gegevens worden dan enkel bij die ene bestelling genoteerd, maar niet bewaard. Klik op 'Verder' om uw bestelling af te ronden.
U moet voor eventuele volgende bestellingen wel telkens opnieuw al uw gegevens ingeven.

Waar kan ik mijn accountgegevens raadplegen en beheren?

Klik bovenaan rechts op de afbeelding van het mannetje (Mijn account) en meld u aan met uw e-mailadres en wachtwoord. Eenmaal ingelogd kan u al uw persoonlijke gegevens zien en aanpassen indien nodig.

Kan ik mijn voorkeuren beheren qua mailings en communicatie van Medibib? 

Uw communicatievoorkeuren past u, net als uw persoonlijke gegevens, eenvoudig aan in uw account. Klik bovenaan rechts op de afbeelding van het mannetje en meld u aan met uw e-mailadres en wachtwoord. 

Ik heb een nieuw e-mailadres, waar kan ik dat wijzigen?

Klik bovenaan rechts op de afbeelding van het mannetje (Mijn account) en meld u aan met uw e-mailadres en wachtwoord. Eenmaal ingelogd kan u al uw persoonlijke gegevens (zoals uw e-mailadres) aanpassen indien nodig.

Ik ben het wachtwoord van mijn Medibib-account vergeten. Wat moet ik doen? 

Klik bovenaan rechts op de afbeelding van het mannetje (Mijn account) en druk op Aanmelden. Op de volgende pagina kiest u 'Ik ben mijn wachtwoord vergeten' en dan kan u uw wachtwoord resetten. 

Lukt het niet? Neem dan gerust contact op met onze klantendienst. Bel +32 2 240 73 23 of mail naar 
klantenservice@medibib.be.

Medibib newsletter